Najczęściej zadawane pytania
Czym jest EXPRES MENU?
EXPRES MENU to gotowe, sterylizowane posiłki. Nasze posiłki nie wymagają gotowania. Nie trzeba dodawać wody - posiłki nie są odwodnione. Jedzenie w torbie można po prostu podgrzać i podać. Bez obaw można go jeść nawet na zimno.
Gdzie mogę je zabrać?
Główną zaletą naszych smakołyków jest ich uniwersalność. Ponieważ pakujemy nasze posiłki w trwałe torebki barierowe, możesz je bezpiecznie włożyć do plecaka lub gdziekolwiek, gdzie nie będzie ostrych przedmiotów, które mogłyby przebić torebkę. Niezależnie od tego, czy jesteś na rowerowej lub trekkingowej wyprawie, wybierasz się samochodem na wakacje, czy potrzebujesz jedzenia na ryby, możesz mieć EXPRES MENU zawsze pod ręką, nie będąc ograniczonym rozmiarem lub sposobem przechowywania.
Czy potrawy zawierają dodatki?
Przez bardzo długi czas zastanawialiśmy się, czy dodać do posiłku jakiś dodatek. Ostateczna decyzja o zaproponowaniu dania bez dodatku wypłynęła z przekonania, że każdy lubi inny dodatek. Gdyby z posiłkiem był dodatek, ryzykowalibyśmy, że komuś nie spodoba się potrawa, bo nie lubi np. ziemniaków i odwrotnie. Danie bez dodatku jest więc kompromisem, do którego doprowadziły nas kwestie praktyczne. Jeśli ktoś chciałby również dodatek do dania głównego, można go zamówić jako osobny produkt, który sprzedawany jest w wersji dwuporcjowej. Jednak produkty KOMPLET MENU dostępne są również z dodatkiem.
Jak to możliwe, że Wasze posiłki wytrzymują tak długo?
Mamy certyfikowany minimalny okres przydatności do spożycia wynoszący 10 lat, jeśli podczas przechowywania spełnione są wszystkie warunki. Minimalny termin przydatności do spożycia jest zawsze podany na torebce. Choć deklarujemy, że żywność ma minimalny okres przydatności do spożycia wynoszący 10 lat, to w Twoje ręce może trafić produkt, który "straci ważność" już za rok. Sytuacja ta wynika z faktu, że kiedyś produkowaliśmy żywność, której termin przydatności do spożycia wynosił 40 miesięcy. Teraz możemy zadeklarować długi, 10-letni okres przydatności do spożycia dzięki opatentowanej metodzie CTP stosowanej w przygotowaniu i konserwacji żywności. Technologia ta jest bardzo podobna do konwencjonalnego puszkowania, gdzie żywność zapakowana w szczelną torbę jest delikatnie sterylizowana przy użyciu wysokiego ciśnienia i temperatury. Minimalny termin przydatności do spożycia jest regularnie kontrolowany przez Państwowy Instytut Zdrowia w Hradec Králové. Minimalny okres przydatności do spożycia naszej żywności w torebce (przy zachowaniu wszystkich warunków prawidłowego przechowywania) to tak naprawdę 10 lat.
Gdzie go przechowywać?
Przede wszystkim nasze posiłki nie muszą być przechowywane w lodówce czy zamrażarce! Wystarczy przechowywać produkty w suchym miejscu o stabilnej temperaturze nie wyższej niż +30 °C. Jednocześnie produkty nie mogą być narażone na działanie promieni słonecznych. Jeśli spełniasz wszystkie te warunki, gwarantujemy, że Twoja żywność nie zepsuje się przed upływem terminu ważności. Na ogólny okres przydatności do spożycia można więc wpłynąć poprzez prawidłowe przechowywanie.
Czy mogę zjeść nieskonsumowane jedzenie następnego dnia?
Tak, oczywiście. Otwarty produkt można przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu 48 godzin. Jednak po ponownym podgrzaniu specjalna mieszanka bezglutenowa może spowodować rozrzedzenie sosów, ale nie wpływa to na ich smak.
Żywność była wystawiona na działanie wyższej temperatury. Czy się nie zepsuje?
Żywność, która jest zapakowana w szczelną torbę ma dużą zaletę - jeśli się zepsuje, dowiesz się o tym bardzo szybko, bo torba widocznie się napompuje. Jeśli pozostawisz jedzenie na cały dzień w miejscu, gdzie temperatury są wyższe niż zalecane przez nas, nie zepsuje się ono do wieczora. To tylko skróci termin przydatności do spożycia. W tej sytuacji zalecamy otwarcie i spożycie pokarmu w najbliższym czasie. Nasza żywność otrzymała niedawno certyfikat potwierdzający jej trwałość do 3 miesięcy nawet przy wystawieniu na działanie temperatury 40°C.
Skąd pochodzą nasze składniki?
Praktycznie wszystkie składniki, których używamy do produkcji naszych potraw pochodzą od czeskich producentów, najczęściej regionalnych. Od kilku lat poszukujemy sprawdzonych dostawców, którzy spełniają nasze surowe kryteria dotyczące jakości składników. Jedną z najbardziej odważnych firm była ubojnia w mieście Vrchlabí, która zaczęła produkować dla nas np. specjalną kiełbasę bezglutenową, której nie można kupić gdzie indziej. Również inni dostawcy przyzwyczaili się do tego, że jesteśmy wymagający przy odbiorze ich produktów. Tylko dzięki stałej dbałości i monitorowaniu jakości surowców jesteśmy w stanie zagwarantować jakość własnych produktów.
Dlaczego jest wasza żywność bezglutenowa?
Dlaczego nie?! Gluten jest substancją, której organizm ludzki nie potrafi rozłożyć. Najczęściej spożywamy gluten w pokarmach, które zawierają mąkę glutenową. Ale można go również znaleźć w żywności, gdzie nie spodziewalibyśmy się go - ketchupie, jogurcie i innych produktach codziennego użytku. Stopniowo więc dochodzimy do sytuacji, w której nasz organizm musi codziennie poświęcić wiele energii, aby wydostać gluten z naszego ciała. Posiłek bezglutenowy jest łatwiejszy do strawienia i dzięki temu zachowasz więcej energii, którą w przeciwnym razie musiałbyś poświęcić na przetworzenie glutenu i wyeliminowanie go z organizmu.
Czy wszystkie dania EXPRES MENU są odpowiednie dla celiaków?
Tak. Wszystkie nasze posiłki przygotowujemy tak, aby mogły z nich korzystać osoby, które ze względów zdrowotnych muszą stosować dietę bezglutenową. Konwencjonalną mąkę zastąpiliśmy bezglutenową alternatywą.
Mam alergię pokarmową. Skąd mam wiedzieć, które dania są dla mnie dobre?
Aby ułatwić Państwu zakupy, w naszym sklepie ustawiliśmy opcję filtrowania produktów po odpowiednich alergenach. W szczegółach każdego produktu i na jego opakowaniu zawsze jest napisane, jakie alergeny zawiera dana żywność. Naszym celem jest ograniczenie liczby alergenów do jak najmniejszego poziomu.
Jak wyglądają nasze posiłki?
Bardzo często spotykamy się z pytaniem, dlaczego żywność nie jest widoczna przez opakowanie. Nie dlatego, że nie chcemy pokazać Wam naszych potraw, ale dlatego, że jest to konieczne, aby światło nie docierało do jedzenia. Jest to więc praktyczny powód, dzięki któremu możemy zaoferować maksymalną trwałość. W każdej chwili można zajrzeć na naszą stronę internetową, gdzie pokazane są zdjęcia wszystkich potraw - ale to tylko przykładowe podanie. Najprostszym sposobem jest otwarcie torby i przekonanie się o tym na własnej skórze.
Chcę kupić EXPRES MENU, co powinienem zrobić?
Możesz wybrać jedną z 3 opcji! Jeśli lubisz robić zakupy z komfortu swojego domu, możesz skorzystać z naszego sklepu internetowego lub e-sklepów naszych przedstawicieli handlowych w regionach. Zakup w ten sposób jest bardzo prosty i szybki. W sklepie internetowym wybierasz towar, a następnie wypełniasz formularz wysyłki i płatności. Po zrealizowaniu zamówienia, jedzenie natychmiast jedzie do Ciebie. Możesz skorzystać z poszczególnych sklepów stacjonarnych w Republice Czeskiej, w których sprzedawane jest EXPRES MENU. Ostatnią opcją jest udanie się do pobliskiej apteki i zamówienie posiłków przez firmę dystrybucyjną Phoenix. Można jednak wybierać tylko z oferty dań dwuporcjowych.
Gdzie znajduje się najbliższy sklep?
Szukasz najbliższego sklepu? Wystarczy zajrzeć do zakładki "Gdzie kupić". Na mapie zobaczysz wszystkie sklepy, które zaopatrują się u nas. Mapę można dowolnie powiększać za pomocą narzędzia lupy ("+" po prawej stronie na dole) lub skorzystać z przycisku "Moja lokalizacja", gdzie bezpośrednio wyświetlą się najbliższe sklepy. W przypadku dostawy w Pradze prosimy o kontakt z naszym biurem sprzedaży w Pradze pod adresem https://www.good-foods.cz/.
Jak długo potrwa dostawa żywności, którą zamówiłem w Waszym sklepie internetowym?
Wszystkie produkty dostępne w naszym sklepie internetowym są na stanie magazynowym. Pakowanie i wysyłka jest zawsze rano (najczęściej następnego dnia po otrzymaniu zamówienia). W sezonie letnim zdarza się, że dostajemy tak dużo zamówień, że jesteśmy w stanie wysyłać posiłki dopiero trzeciego dnia. Zawsze polecamy zamawianie posiłków z lekkim wyprzedzeniem, abyśmy mieli wystarczająco dużo czasu na bezpieczne zapakowanie i wysłanie naszych pyszności.
W jaki sposób wysyłacie zamówiony towar?
Zawsze sprawdzamy stan towaru przed wysyłką. Następnie poszczególne posiłki umieszczamy w papierowym pudełku, które ma wzmocnione ścianki. Następnie bezpiecznie zapakowane pudełko przekazujemy firmie kurierskiej, która dostarczy je do Twojego domu lub placówki. Zasadniczo nie wysyłamy posiłków tylko w papierowej lub plastikowej kopercie.
Czy wysyłacie za granicę?
Z tego sklepu internetowego wysyłamy tylko na terenie Polski. Jeśli potrzebujesz dostawy w inne miejsce, skontaktuj się z nami na bok@expresmenu.sk i coś wymyślimy.
Towar przyszedł do mnie uszkodzony, co z tym zrobić?
Chociaż pakujemy żywność z wielką starannością i staramy się zminimalizować ryzyko uszkodzenia paczek, zdarza się, że firma przewozowa przypadkowo je uszkodzi. Najprostszym sposobem na sprawdzenie dostarczanej paczki jest ponowna kontrola podczas odbioru. Jeśli towar jest uszkodzony, odmów przyjęcia przesyłki i spisz z pracownikiem firmy przewozowej protokół reklamacyjny. Czy odkryłeś uszkodzenia po kilku dniach? Nic nie jest stracone! Uszkodzony towar można reklamować w ciągu 2 dni od otrzymania przesyłki. Aby uzyskać więcej informacji na temat składania reklamacji, odwiedź naszą stronę internetową lub skontaktuj się z nami.
Kupiłem jedzenie. Jak go odgrzać?
Możesz wybrać jeden z dwóch sposobów podgrzewania potraw. Najprostszą opcją jest podgrzewanie jedzenia bezpośrednio w torebce. Szczelnie zamkniętą torebkę można podgrzać w kąpieli wodnej (pojemnik z ciepłą wodą) lub w czajniku. Torba barierowa zawiera warstwę aluminium, która umożliwia szybkie nagrzewanie się żywności znajdującej się wewnątrz torby. Niestety, nie da się podgrzać w mikrofali jedzenia w torebce, ponieważ opakowanie zawiera aluminium (aluminium nie ma wpływu na jedzenie - nie ma z nim kontaktu, jest tylko wewnętrzną warstwą pięciowarstwowej torebki). Druga opcja to wysypanie zawartości torebki do dowolnego pojemnika i podgrzanie według własnych upodobań.
Jestem sprzedawcą i jestem zainteresowany współpracą. Co mam zrobić?
Nie wahaj się z nami skontaktować! Stale poszukujemy możliwości poszerzenia sieci punktów sprzedaży. Każdy sklep, który regularnie przyjmuje nasze produkty, jest publikowany na naszej stronie internetowej, więc nasi klienci też mogą to zobaczyć. Można się z nami skontaktować pod adresem bok@expresmenu.com.
Masz inne pytanie?
Zapraszamy do wysłania wiadomości na adres bok@expresmenu.com. Z przyjemnością odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.